הנהלים החדשים של חברות האשראי דורשים מהצרכן למסור גם את 3 ספרות הביטחון בגב הכרטיס אשר נקראות CVV2 ונאסר על הסוחר לשמור ספרות אלו. הדבר מונע את האפשרות של שימוש לרעה במספרי כרטיסי אשראי אשר מסתובבים בכל מסעדה , סופרמרקט , תחנת דלק וכן' ודורש מהצרכן אשר מבקש לרכוש באמצעות האינטרנט להחזיק את כרטיסו פיזית ביד בעת הרכישה. נוהל זה צמצם משמעותית את השימוש לרעה בכרטיסי אשראי באתרים.
דפוסי התנהגות חשודים
קיימים דפוסי התנהגות של גנבים המשתמשים בכרטיס אשראי גנוב לרכישות אינטרנטיות סוחר אשר יפנים דפוסים אלו וינהיג נהלים מתאימים בעסקו יצמצם לחלוטין את הפגיעה מהונאות שכן בגלל עצם היות העסקה עסקה במסמך חסר , הנזק הכספי מהונאה חל על הסוחר.
להלן דוגמאות לאורות אדומים אשר צריכים להידלק
1. סבירות ההזמנה - יש לבדוק בדיקת סבירות ,לכל הזמנה והזמנה, בטרם המשלוח כאשר ההזמנה בעלת נפח גדול או כוללת פריטים רבים אשר אין כל קשר בינהם, הדבר עלול להעיד על ניסיון הונאה.
2. לקוח חדש - הזמנת לקוח חדש צריכה להיבדק היטיב
3. מקום האספקה - כאשר כתובת מקום האספקה לא ברורה ומדויקת כגון : בניין משרדים, מוסד לימודי , בית מלון , רחוב ללא מספר בית , צומת רחובות וכו',
4. טלפונים בהולים - כמעט תמיד יתקשר המזמין לוודא כי ההזמנה נקלטה , ינסה להפעיל לחץ לקבל את המוצר מהר , יבקש לשנות את כתובת מקום האספקה וימשיך להתקשר גם לאחר שההזמנה יצאה לדרכה בניסיונות לזרז ו/או לשנות כתובת.
. 5. חוסר התאמה - חוסר התאמה בין פרטי המזמין לפרטי המשלם ופרטי כתובת האספקה יכול להעיד גם על אפשרות להונאה.
הפעולות אשר על סוחר לנקוט
1. לעולם אין לאשר בקשה טלפונית לשינוי כתובת להזמנה שבוצעה באמצעות אתר אינטרנט אם ההזמנה טרם יצאה לדרכה ,מומלץ להגיד ללקוח כי הזמנתו מבוטלת ולשלוח אותו חזרה לאתר שיזמין מחדש עם פרטי כתובתו החדשה.
2. יש להימנע משינוי כתובת מקום האספקה גם אם ההזמנה כבר יצאה לדרכה.
3. אין לשלוח לכתובת לא ברורה , יש להתקשר ללקוח ולבקש כתובת מדויקת , כגון מספר הבית , שם המשרד , שם המחלקה בארגון או המוסד וכן' אם במהלך השיחה החשד גובר יש לבטל את ההזמנה ולבקש מהלקוח שיזמין מחדש עם כתובת תקינה.
4. ביטול ההזמנה כמופרט בסעיפים 1 ו 3 והבקשה להזמנה מחודשת נועדו להקשות על הלקוח, לגרום לו להבין כי חושדים בו ולאפשר שהות נוספת לבדיקה מול חברת האשראי.
5. בחלק מחברות האשראי ניתן לבטח עסקה חשודה ולאמת נתונים.
הכותב משמש כיועץ תוכנה ויועץ לאתרי מסחר אלקטרוני , פעיל בתחום כ 14 שנה ,ממייסדי אתר האינטרנט "משרדיה" , היה פעיל בוועדות באיגוד לשכות המסחר ובמכון התקנים הישראלי ועסק רבות בקידום המסחר האלקטרוני בהייבטים צרכניים. מומחה באיפיון של מערכות מסחר אלקטרוני,מערכות ניהול עסקי ERP ומערכות לניהול קשרי לקוחות CRM. הטמעתן בארגונים, התמשקות בין מערכות תוכנה, ניהול פרסום, שיווק ומאגרי לקוחות.
http://www.ezn.co.il